Пам'ятайте:
* Покарання – це
моральний замах на здоров'я: фізичне і психічне.
* Покарання не повинно
бути за рахунок любові. Не залишайте дитину без заслуженої похвали і нагороди.
Ніколи не відбирайте подарованого вами чи кимось іншим.
* Краще не карати, ніж
карати із запізненням. Запізнілі покарання нагадують дитині про минуле, не
дають змоги стати іншою.
* Покараний – значить
вибачений. Інцидент вичерпано – сторінка перегорнута. Наче нічого й не трапилось.
Про старі гріхи ні слова. Не заважайте починати життя спочатку!
* Хоч би що там
трапилось, хоч би якою була провина, покарання не повинно сприйматися дитиною
як перевага вашої сили над її слабкістю, як приниження.
* Дитина не повинна
боятися покарання. Найвразливіше для неї — ваше засмучення.
* Не забувайте, що ключ
до серця дитини лежить через гру. Саме в процесі гри Ви зможете передати їй
необхідні навички, знання, поняття про життєві правила та цінності, навчите
краще розуміти один одного.
* Частіше розмовляйте з
дитиною, пояснюйте їй незрозумілі явища, ситуації, суть заборон та обмежень.
Допоможіть дитині навчитись вербально висловлювати свої бажання, почуття та
переживання, інтерпретувати свою поведінку та поведінку інших людей.
Прийнята в деяких
родинах система залякування дітей, безумовно, заслуговує осудження, бо стає
джерелом виникнення особливого способу самозбереження – неправдивості та
нещирості. Тяжкі переживання особливо негативно впливають на формування
таланту, особистості дитини, легко призводять до психостенічних реакцій,
імпульсивних дій та афектів.
Існує термін
"шкільна фобія", тобто острах у деяких дітей перед відвідуванням
школи. Насправді часто йдеться не стільки про школу, скільки про побоювання
дитини йти з дому, розлучатися з батьками. Якщо дитина дуже хвороблива, то, як
правило, вона перебуває в умовах гіперопіки з боку батьків.
Іноді зустрічаються
батьки, котрі самі побоюються школи і побіжно навіюють це побоювання своїм
дітям, або драматизують проблеми початку навчання. Вони намагаються виконувати
замість дітей їхні домашні завдання, контролюють кожну написану дитиною літеру
і тим самим створюють у неї "навчальну фобію".
Як результат – у дітей
виникають, невпевненість у своїх силах, сумніви щодо своїх знань, виробляється
звичка сподіватися на допомогу в найпростішій ситуації.
Дуже важливо піклуватись
про те, щоб створити дитині ситуацію з гарантованим успіхом. Можливо, це буде
вимагати від батьків деякої зміни вимог до дитини, але справа того варта.
Потрібно чітко усвідомлювати, що успіх породжує успіх і посилює впевненість у
своїх силах як у дитини, так і в батьків.
Лікарі-педіатри сьогодні
відмічають різке зростання у дітей таких захворювань, які раніше були властиві
тільки дорослим, що постійно знаходяться у стресових ситуаціях. Для сучасної
дитини стресовою ситуацією стає все те, що є буденним життям для дорослого,
який не може або не бажає створювати спеціального режиму для ще незміцнілого
організму.
Сучасна література і
практичний досвід психологів вказує на велику кількість випадків, коли
погіршення і психічного, і фізичного здоров'я дитини пов'язано тільки з тим, що
дорослі водять дитину з собою по місцях масового скупчення людей.
Деякі батьки не
помічають різниці між собою і дитиною (забуваючи про те, що дитина – це не
маленька копія дорослої людини, а маленька людина, яка живе і розвивається у
своєму світі і вимірі, за власними законами), придушуючи її зливою інформації,
непосильними для неї емоційними навантаженнями, характерними для їх
спілкування. Все це не минає безслідно, і в дітей з’являються такі
"дорослі" захворювання, як безсоння, виразка, коліт, мігрень. Якщо в
родині негаразди і дитина постійно знаходиться в сфері спілкування батьків,
тобто активно залучається як активний співучасник у їх сварках і з’ясуваннях,
то, можливо, ніхто не здивується, коли у дитини з'являться невротичні симптоми
та інші порушення психічного і фізичного розвитку, які будуть блокувати
розвиток у дитини її таланту.
Коли дитина йде до
школи, різко змінюється її спосіб життя. І якщо дитина не готова до цієї зміни,
то школа для неї перетворюється на пекло і дитина поступово набирає стільки
негативних відчуттів, що навіть відмовляється йти до навчального закладу.
Немає коментарів:
Дописати коментар